Τα κυριότερα προϊόντα ελληνικών εταιρειών που διατίθενται στα ψυγεία των γερμανικών supermarket είναι το πρόβειο γιαούρτι με 6% λιπαρά και...

Η αγορά γιαουρτιού στη Γερμανία

  • Ο κύκλος εργασιών για το φυσικό γιαούρτι και ιδιαίτερα, για το γιαούρτι ελληνικού τύπου, αυξάνεται συνεχώς την τελευταία τριετία στη γερμανική αγορά.
  • Το γιαούρτι ελληνικού τύπου παραμένει ένα niche προϊόν, με μερίδιο περίπου 5% της αγοράς φυσικού γιαουρτιού.
  • Οι ελληνικές εξαγωγές φυσικού γιαουρτιού εμφανίζονται να κινήθηκαν καθοδικά την τελευταία διετία
  • Στην γερμανική αγορά γιαουρτιού ελληνικού τύπου δραστηριοποιούνται όχι μόνο ελληνικές εταιρείες, αλλά όλο και περισσότερο και γερμανικές γαλακτοβιομηχανίες

Γερμανική αγορά λευκών γαλακτοκομικών: Πωλήσεις και κύκλος εργασιών

Κατά το α΄εξάμηνο 2013, ο κύκλος εργασιών για τα λευκά γαλακτοκομικά αυξήθηκε κατά 3% έναντι της προηγούμενης χρονιάς, αυξανόμενος στα 4,659 δις €, ενώ η ποσότητα των πωλήσεων μειώθηκε, όπως και την προηγούμενη χρονιά, κατά 1%.

Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αύξηση της τιμής του γάλακτος, που αντικατοπτρίζεται στους αυξημένους κύκλους εργασιών στις βασικές κατηγορίες προϊόντων, φρέσκο γάλα, γάλα διαρκείας, βούτυρο και κρέμα γάλακτος. Αξιόλογη άνοδος σημειώθηκε ακόμα στην κατηγορία των επιδορπίων (+4,5% κύκλος εργασιών, +3,4% ποσότητα).

Για ακόμα μια χρονιά αύξηση του κύκλου εργασιών σημειώθηκε στην κατηγορία του φυσικού γιαουρτιού (+2% έναντι του 2012). Με βάση τα στοιχεία της Nielsen, σημαντικό ρόλο στην ανοδική τάση της κατηγορίας διαδραματίζουν ιδιαίτερα τα ελληνικής προέλευσης και ελληνικού τύπου γιαούρτια, για τα οποία οι ρυθμοί ανόδου είναι διψήφιοι, τόσο σε αξία, όσο και σε ποσότητα.

Γιαούρτι ελληνικού τύπου: Πωλήσεις και κύκλος εργασιών

Για το γιαούρτι ελληνικού τύπου (griechischer Joghurt, Joghurt nach griechischer Art) ο κύκλος εργασιών έφθασε το 2012 τα 37,6 εκ €, αποσπώντας πλέον μερίδιο 5,5% της αγοράς φυσικού γιαουρτιού και 1,1% της αγοράς γιαουρτιών με φρούτα (Fruchtjoghurt). Σε όρους ποσότητας, βάσει των στοιχείων της Nielsen, οι πωλήσεις γιαουρτιών της κατηγορίας έφτασαν τις 12,8 χιλιάδες τόννους, συνεχίζοντας να αυξάνονται με πολύ ισχυρούς ρυθμούς: αύξηση κατά 18% από το 2010 στο 2011, αύξηση κατά 30% από το 2011 στο 2012.

Οι εκτιμήσεις των ειδικών της Nielsen είναι ότι η ανοδική πορεία με διψήφιους ρυθμούς ανόδου θα συνεχιστεί. Για το λόγο αυτό, το συγκεκριμένο niche της αγοράς θεωρείται πολύ ελκυστικό για τις γερμανικές γαλακτοβιομηχανίες, δεδομένου μάλιστα ότι η παρουσία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παραμένει μικρή.

Τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς GfK αναφέρονται σε αύξηση του αγοραστικού κοινού για το γιαούρτι ελληνικού τύπου κατά 33% μεταξύ 2011 και 2012. Έτσι, το 2012 ο αριθμός των νοικοκυριών που συμπεριλαμβάνουν στις αγορές τους γιαούρτι ελληνικού τύπου έφτασε τα 6,04 εκατομμύρια, έναντι 4,5 εκ. το 2011. Συνεπώς, το μερίδιο των νοικοκυριών στη Γερμανία που καταναλώνουν γιαούρτι ελληνικού τύπου ανήλθε το 2012 σε 15,2%, έναντι 11,5% την προηγούμενη χρονιά.

Ελληνικές εξαγωγές γιαουρτιού

Με βάση τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛ. ΣΤΑΤ, οι εξαγωγές γιαουρτιού από τη χώρα μας προς τη Γερμανία στις δύο βασικότερες δασμολογικές κατηγορίες, λευκό γιαούρτι με περιεκτικότητα σε λιπαρά 3 έως 6% και λευκό γιαούρτι με περιεκτικότητα σε λιπαρά μεγαλύτερη του 6%, περιορίστηκαν το 2012 και σε όρους ποσότητας και σε όρους αξίας.

Σημαντική παρουσία στα καταστήματα των γερμανικών αλυσίδων λιανικής έχουν τα προϊόντα των ελληνικών εταιρειών Κρι-Κρι, Μεβγάλ, Φάγε και SHM Volos. Τα κυριότερα προϊόντα τους που διατίθενται στα ψυγεία των γερμανικών supermarket είναι το πρόβειο γιαούρτι με 6% λιπαρά και το στραγγιστό γιαούρτι από αγελαδινό γάλα με λιπαρά 10%.

Σημεία από έρευνα του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Ντυσσελντορφ

Διαβάστε επίσης:

Αύξηση πωλήσεων στο ελληνικό γιαούρτι