Αναγραφή της χώρας προέλευσης σε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα με κρέας

Αναγραφή της χώρας προέλευσης σε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα με κρέας

«Λαζάνια με κρέας Ολλανδίας». Η σχετική επισήμανση (σ.σ. η χώρα αναφέρεται ενδεικτικά) μπορεί σύντομα να αναγράφεται υποχρεωτικά σε όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα που περιέχουν κρέας και πωλούνται στην E.Ε.

«Η χώρα προέλευσης του κρέατος που χρησιμοποιείται ως συστατικό στα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως π.χ. στα λαζάνια θα πρέπει να αναγράφεται με σαφήνεια όπως συμβαίνει και με το νωπό βοδινό κρέας» υποστήριξαν με το ψήφισμα που υιοθέτησαν χθες οι ευρωβουλευτές, καλώντας την Επιτροπή να υποβάλει σχετική νομοθετική πρόταση.

Και για όσους θεωρούν ότι πρόκειται για θέμα ήσσονος σημασίας, αρκεί να σημειωθεί ότι το 30%-50% (το ποσοστό εξαρτάται από το κράτος-μέλος) του συνολικού όγκου κρέατος καταναλώνεται όχι ως μπριζόλα ή μαγειρεμένο κομμάτι κρέατος αλλά ως συστατικό κρέατος σε μεταποιημένα τρόφιμα με βάση το κρέας.

Το ψήφισμα για νομοθεσία που θα καθιστά υποχρεωτική την αναγραφή της χώρας προέλευσης του κρέατος στα επεξεργασμένα τρόφιμα υιοθετήθηκε με 460 ψήφους υπέρ, 204 κατά και 33 αποχές, προκειμένου, όπως αναφέρουν οι ευρωβουλευτές «να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερη ενημέρωση των Ευρωπαίων καταναλωτών και να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη τους στον απόηχο του σκανδάλου για το κρέας αλόγου και άλλων περιπτώσεων απάτης στον τομέα των τροφίμων». Το ψήφισμα ήρθε σε συνέχεια report της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (17.12.2013) προς το Ευρωκοινοβούλιο, όπου αναγνωρίζεται ότι περισσότεροι από το 90% των καταναλωτών που συμμετείχαν σε έρευνες θεωρούν σημαντικό να επισημαίνεται η προέλευση του κρέατος στα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του report, το 83% των Ευρωπαίων καταναλωτών τρώει κρέας τουλάχιστον δύο με τρεις φορές την εβδομάδα και το 88% αγοράζει συσκευασμένο κρέας. Στα επεξεργασμένα τρόφιμα το 70% του κρέατος που χρησιμοποιείται είναι χοιρινό, το 18% κοτόπουλο, το 10% βοδινό και το 2% άλλα είδη κρέατος.

Η χώρα προέλευσης είναι το πέμπτο κριτήριο με βάση το οποίο οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αποφασίζουν τις αγορές τους. Συγκεκριμένα το 82% επηρεάζεται από τη γεύση, το 62% από την ημερομηνία λήξης, το 61,3% από την εμφάνιση, το 48,3% από την τιμή και το 47,4% από τη χώρα προέλευσης.

ΤΑΝΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ