Tα ποιοτικά ελληνικά τρόφιμα εξακολουθούν να παρουσιάζουν διαρκώς αυξανόμενη εξαγωγική τάση και μαζί με τα προϊόντα βάμβακος...

Τα ποιοτικά ελληνικά αγροτικά προϊόντα «δείχνουν» το δρόμο της ανάπτυξης

Το πλέγμα στοχευμένων και συντονισμένων δράσεων που προωθεί και τα προγράμματα ενίσχυσης της εξωστρέφειας που χρηματοδοτεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνέργεια και με άλλα Υπουργεία κρατούν τα αγροτικά προϊόντα στην κορυφή της «πυραμίδας» των εξαγωγών των ελληνικών προϊόντων, όπως καταδεικνύουν και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγών.

ποιοτικά ελληνικά τρόφιμα εξακολουθούν να παρουσιάζουν διαρκώς αυξανόμενη εξαγωγική τάση και μαζί με τα προϊόντα βάμβακος και καπνού προσδίδουν προστιθέμενη αξία στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της χώρας.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για τα προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα, καταγράφεται αύξηση της τάξης του 10,3% για το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Πιο συγκεκριμένα η αύξηση αυτή αναλύεται σε: 2.455,5 εκατ. ευρώ από 2.225,5 εκατ. ευρώ, οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 144,7% του ελληνικού λαδιού (σε 414,7 εκατ. ευρώ από 169,4 εκατ. ευρώ), αλλά και στη μικρότερη αύξηση κατά 2,6%, της σημαντικότερης όμως υποκατηγορίας τροφίμων οι οποίες αντιστοιχούν στο 72% περίπου των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων και το 13% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών, με την αξία τους να διαμορφώνεται σε 1.757,8 εκατ. ευρώ από 1.713,6 εκατ. ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ποιοτικά αγροτικά προϊόντα για τα οποία το ΥπΑΑΤ προωθεί προγράμματα και δράσεις εξωστρέφειας ανά χώρα – στόχο, αναδεικνύονται σε «πρωταθλητές», αφού επτά αγροδιατροφικά προϊόντα κατατάσσονται στην πρώτη εικοσάδα των κορυφαίων εξαγώγιμων προϊόντων.

Πρόκειται για το παρθένο ελαιόλαδο (3η θέση), την τσιπούρα ιχθυοτροφείου (5ηθέση) τα λαχανικά (7η θέση), τα τυριά (8η θέση) τα πορτοκάλια (12η θέση), τα καπνά (14η θέση) και το βαμβάκι (19η θέση).

Όπως επισημαίνει και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ) η επαναπροσέγγιση ευρωπαίων εταίρων, σε συνδυασμό με την επέκταση μεριδίων στις χώρες της Αραβικής δημιουργεί ένα νέο μείγμα εξαγωγικού προτύπου για την Ελλάδα, το οποίο συνθέτουν οι διεθνείς και εγχώριες οικονομικές εξελίξεις, με αποτέλεσμα την επικράτηση νέων αγορών – στόχων έναντι παραδοσιακών, αλλά και με την ενίσχυση της συμμετοχής των αγροτικών προϊόντων στο σύνολο των εξαγωγών της χώρας, αποδεικνύοντας τη σημασία του αγροτικού τομέα για την ελληνική οικονομία.