Ανοδική πορεία της ΑΒ Βασιλόπουλος – Σε αναζήτηση ευκαιριών εξαγοράς το 2015

Ανοδική πορεία της ΑΒ Βασιλόπουλος – Σε αναζήτηση ευκαιριών εξαγοράς το 2015

Διευρύνει τη θέση του στην εγχώρια αγορά της οργανωμένης λιανικής τροφίμων ο όμιλος σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, ο οποίος έκλεισε την περσινή χρονιά καταγράφοντας για ακόμα μια χρήση αύξηση πωλήσεων και ενίσχυση του μεριδίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», τα έσοδα της ισχυρής αλυσίδας ενισχύθηκαν κατά περίπου 3%, ενώ σε συγκρίσιμη βάση διατηρήθηκαν σταθερά. Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα και την αύξηση κατά μία μονάδα του μεριδίου που κατέχει στην εγχώρια αγορά, το οποίο φέρεται να αγγίζει το 24%.

Σε επίπεδο κερδοφορίας διατηρείται το θετικό bottom line που εμφανίζει ο όμιλος τα τελευταία χρόνια.

Κατά την περσινή χρονιά η αλυσίδα ενίσχυσε κατά 27 καταστήματα το δίκτυό της, αριθμώντας στο τέλος του 2014 συνολικά 308 σημεία στην Ελλάδα, έναντι 281 στο τέλος του 2013.

Η ανοδική πορεία της ΑΒ επισημαίνεται και στην ανακοίνωση του ομίλου που αφορά την πορεία των πωλήσεων για το σύνολο του 2014, στην οποία σημειώνεται ότι «τα έσοδα στη νοτιοανατολική Ευρώπη αυξήθηκαν 3,2% στα 3,1 δισ. ευρώ (+4,3% σε ίδιες συναλλαγματικές ισοτιμίες), κυρίως ως αποτέλεσμα της επέκτασης του δικτύου στην Ελλάδα και στη Ρουμανία».

Προβλέψεις για το 2015

Οσον αφορά στους σχεδιασμούς της φετινής χρονιάς, όπως έχει γνωστοποιήσει η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος, διατηρείται η πολιτική της αυτόνομης ανάπτυξης μέσω της διεύρυνσης του δικτύου, ενώ παραμένει το ενδιαφέρον για αναζήτηση ευκαιριών εξαγοράς, κυρίως μικρομεσαίων παικτών.

Σε επίπεδο επενδύσεων, τα μεγέθη το 2015 είναι ενισχυμένα κατά 20% περίπου, καθώς προβλέπονται κεφάλαια της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ, με τους αρχικούς σχεδιασμούς να προβλέπουν τη δημιουργία περίπου 23 νέων σημείων.

Στο επίκεντρο βρίσκονται οι περιοχές της Β. Ελλάδος, της Λάρισας, της Χαλκιδικής καθώς και της Κρήτης. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στη Μεγαλόνησο έχει δρομολογηθεί η ενίσχυση της παρουσίας της ΑΒ κατά 8 σημεία, ώστε συνολικά το τοπικό δίκτυο να ανέλθει σε 15 καταστήματα.

Ταυτόχρονα, η ισχυρή αλυσίδα «τρέχει» και το πρόγραμμα ανανέωσης του δικτύου, ενώ στο εμπορικό πεδίο ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην περαιτέρω ανάδειξη των σημάτων της ΑΒ.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σε ένα μέσο κατάστημα η ΑΒ διακινεί περί τους 18.000 κωδικούς εκ των οποίων περί τους 4.000 αφορούν σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σε κάθε περίπτωση ο στόχος για τη φετινή χρονιά είναι τα έσοδα της αλυσίδας να ξεπεράσουν τα 2 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι, το 2013 η ΑΒ Βασιλόπουλος εμφάνιζε κύκλο εργασιών 1,74 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 39,7 εκατ. ευρώ.

ΔΑΝΑΗ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ