Εξαγωγές ελληνικών τροφίμων προς Γερμανία

Εξαγωγές ελληνικών τροφίμων προς Γερμανία

Επιμέλεια: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ

Περισσότερο από 38% των ελληνικών εξαγωγών προς τη Γερμανία αποτελείται από τρόφιμα και ποτά.

Η κυριότερη κατηγορία ελληνικών τροφίμων στη γερμανική αγορά και 2η σημαντικότερη ως προς τις ελληνικές εξαγωγές προς Γερμανία, είναι τα παρασκευάσματα λαχανικών-φρούτων. Κύριο προϊόν στην κατηγορία αυτή οι κονσέρβες ροδακίνων, ιδιαίτερα οι κονσέρβες ροδακίνου, οι οποίες αποτελούν το 4ο σημαντικότερο ελληνικό προϊόν. Ως προς τις εξαγωγές κονσερβών η Ελλάδα κατέλαβε την 1η θέση μεταξύ των προμηθευτών της γερμανικής αγοράς και μερίδιο 81,2% επί των εισαγωγών του προϊόντος στη Γερμανία, ακολουθούμενη, με μικρές όμως εξαγόμενες ποσότητες, από Νότιο Αφρική και Ιταλία. Στη συνέχεια ακολουθούν οι παρασκευασμένες ελιές, οι οποίες αποτελούν το 5ο σημαντικότερο προϊόν, όπου η Ελλάδα με μερίδιο 30% κατέλαβε το 2014 τη 2η θέση στις γερμανικές εισαγωγές μετά την Ισπανία (μερίδιο 38%). Έπονται οι πιπεριές.

Η Ελλάδα καταλαμβάνει μια θέση στην δεκάδα μεταξύ των χωρών από τις οποίες εισάγει η Γερμανία παρασκευασμένα-διατηρημένα φρούτα και λαχανικά. Κύριος ανταγωνισμός από Ολλανδία, Ιταλία, Τουρκία, Βραζιλία, Πολωνία, Αυστρία, Ισπανία, Γαλλία και Βέλγιο.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Κυριότερο προϊόν στην κατηγορία γαλακτοκομικών προϊόντων και 2ο πλέον εξαγώγιμο ελληνικό προϊόν, μετά τα φάρμακα, προς τη Γερμανία, είναι η φέτα.

Η Ελλάδα το 2014 κατείχε τη 12η θέση και μερίδιο 1,7% επί των συνολικών εισαγωγών γαλακτοκομικών προϊόντων και προϊόντων ζωικής προέλευσης στη Γερμανία.

Φρούτα

Σημαντικότερο προϊόν της κατηγορίας αποτελούν τα επιτραπέζια σταφύλια – 3o σημαντικότερο ελληνικό εξαγώγιμο προϊόν. Ειδικότερα, στα νωπά σταφύλια η Ελλάδα κατέλαβε το 2014 την 4η θέση με ανταγωνίστριες χώρες τις: Ιταλία, Ισπανία, Νότια Αφρική.

Ακολουθούν:  

  • πορτοκάλια,
  • ακτινίδια,
  • καρπούζια,
  • φρούτα/καρποί κατεψυγμένα,
  • βερίκοκα,
  • κεράσια προσωρινά διατηρημένα,
  • νεκταρίνια και
  • κεράσια νωπά.

Η Ελλάδα κατέλαβε την 16η θέση και μερίδιο 1,6% επί των συνολικών γερμανικών εισαγωγών νωπών φρούτων. Κύριος ανταγωνισμός προέρχεται από Ισπανία, Ιταλία, ΗΠΑ, Τουρκία, Ολλανδία.

Ελαιόλαδο

Οι εξαγωγές ελαιολάδου το 2014, σημειώνοντας μείωση μόλις κατά 0,21%  ως προς την αξία σταθεροποιήθηκαν στο επίπεδο των €37 εκ. του 2013. Ειδικότερα, οι εξαγωγές παρθένου ελαιολάδου ανήλθαν σε €30 εκ., έναντι €31 εκ. το 2013.

Η Ελλάδα κατέλαβε και το 2014 την 20η θέση και μερίδιο 0,68% επί των συνολικών γερμανικών εισαγωγών της κατηγορίας λίπη και έλαια φυτικής ή ζωικής προέλευσης. Εξειδικεύοντας όμως στις εισαγωγές ελαιόλαδου και κλάσματά του, η Ελλάδα κατέλαβε την 3η θέση με μερίδιο 9% επί των εισαγωγών ελαιολάδου στη Γερμανία, προηγουμένης της Ιταλίας, με μεγάλη διαφορά και μερίδιο 73,9%, ως επίσης της Ισπανίας με μερίδιο 12,3%.

Ποτά

Στην 9η θέση ως προς τα ελληνικά προϊόντα που εξάγονται στη Γερμανία το 2014 βρίσκεται η κατηγορία ποτά, αλκοολούχα και ξύδι. Οι εξαγωγές ούζου συνέχισαν την ανοδική τάση των προηγουμένων ετών.

Στην κατηγορία Κρασιά η Ελλάδα διατήρησε τη 10η θέση με μερίδιο μόλις 1% μετά από: Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, ΗΠΑ, Νότια Αφρική, Χιλή, Αυστρία, Αυστραλία, Πορτογαλία.

Στοιχεία από την Ετήσια Έκθεση 2014 του γραφείου ΟΕΥ στο Βερολίνο