Σημαντικές εμπορικές συμφωνίες στην έκθεση «Food & Life» του Μονάχου

Σημαντικές εμπορικές συμφωνίες στην έκθεση «Food & Life» του Μονάχου

Η κρίση έχει οδηγήσει πολλούς έλληνες επιχειρηματίες σε αγορές του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων και της Γερμανίας. Μάλιστα πρόσφατα 17 ελληνικές επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έκθεση «Food & Life» του Μονάχου έκλεισαν σημαντικές εμπορικές συμφωνίες.

Πρόκειται για τη δεύτερη ελληνική συμμετοχή στην έκθεση, υπό τον τίτλο «Ομογένεια 2014». Ειδικότερα οι έλληνες εκθέτες που συμμετείχαν στη «Food & Life» ήταν οι: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΖΥΜΑΡΙΚΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ ΣΠΑΝΕΛΛΗ, ΤΑΤΣΗΣ ΒΙΟΤΕΧΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ, ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ, ΚΤΗΜΑ ΓΚΛΙΝΑΒΟΣ ΑΕ, ΒΙΟ HERBS KOMINI, ΚΤΗΜΑΤΑ ΕΥΔΟΞΙΑ, «ΤΟ ΜΕΛΙΣΣΑΣ» – ΜΑΡΓΩΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, «OLEUM SOAP» – ΔΩΔΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, «ESCARGOTS A L’ ARTA» – ΓΙΟΛΔΑΣΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ, «ΜΟΝΟΛΙΘΙ» – ΠΛΙΑΚΟΠΑΝΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ, ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ ΚΕΛΛΑΡΙ ΒΑΪΜΑΚΗ, «ΜΕΣ ΤΑ ΜΕΛΙΑ» – ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ, ΚΑΡΑΛΗΣ ΑΕ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΟΜΙΛΟΣ ΚΟΛΙΟΣ ΑΒΕΕ, «ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ» – ΚΟΝΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ & ΣΙΑ ΟΕ, «UNIQUE GREEK PRODUCTS» – Α. ΚΑΡΑΔΗΜΑΣ, ΕΥΡΥΤΟΣ WINES.

Την ελληνική παρουσία, ειδικά της Περιφέρειας Ηπείρου, στην έκθεση υπογραμμίζει με έγγραφό του το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στο Μόναχο, το οποίο αναφέρει ότι στόχος του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων ήταν να μεγιστοποιηθούν τα αποτελέσματα συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών, να υποστηριχθούν οι πωλήσεις προς τους τελικούς καταναλωτές και να ενισχυθεί συνολικά η ελληνική παρουσία στην έκθεση.

Σημειώνεται ότι η έκθεση «Food & Life» πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Μόναχο και έχει καθιερωθεί ως σημείο συνάντησης γευσιγνωστών της ποιοτικά υψηλής και παραδοσιακής κουζίνας. Επίσημος αντιπρόσωπος της έκθεσης για την Ελλάδα και την Κύπρο είναι το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Σύμφωνα με στοιχεία από μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Μανχάιμ, υπάρχουν 27.500 έλληνες επαγγελματίες, έναντι 60.000 τούρκων και 50.000 ιταλών ελεύθερων επαγγελματιών στη Γερμανία. Το 15% των οικονομικά ενεργών Ελλήνων της Γερμανίας είναι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες. Το αντίστοιχο ποσοστό στους Ιταλούς είναι 13% και στους Τούρκους μόλις 5,8%. Περισσότεροι από τους μισούς έλληνες και ιταλούς ελεύθερους επαγγελματίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της γαστρονομίας, και τα ελληνικά εστιατόρια είναι διασκορπισμένα, εκτός από τις πόλεις, και σε ημιαστικές περιοχές αλλά και σε χωριά. Παράλληλα αυξάνεται συνεχώς το ποσοστό των επιστημόνων η παρουσία των οποίων σε διάφορα ερευνητικά κέντρα, νοσοκομεία και πανεπιστήμια είναι αξιοσημείωτη.

Παράλληλα οι ελληνικές εξαγωγές προς Γερμανία την τελευταία εξαετία καταγράφουν σημαντικές διακυμάνσεις, όπως αναφέρει το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Βερολίνο. Σε συνέχεια της σημαντικής συρρίκνωσης κατά 7,45% το 2012, επανήλθαν σε ανοδική πορεία το 2013 και σημειώνοντας μικρή αύξηση της τάξεως του 1,67% διαμορφώθηκαν σε 1,8 δισ. ευρώ. Στη διάρθρωση των ελληνικών εξαγωγών προς τη Γερμανία το 2013 κυριάρχησαν, με μερίδιο 38,3%, τα τρόφιμα και ποτά, ενώ μερίδιο μικρότερο των 2/3 συνέθεσαν τα βιομηχανικά προϊόντα και οι πρώτες ύλες. Τα πρώτα πέντε εξαγώγιμα προϊόντα προς τη γερμανική αγορά συνέθεσαν το 2013 το 46,2%, ενώ τα πρώτα δέκα το 69,8% του συνόλου των ελληνικών εξαγωγών προς τη Γερμανία.

Στη διάρθρωση των ελληνικών εξαγωγών που κατευθύνθηκαν στη Γερμανία το 2013 κυριαρχούν: φάρμακα, παρασκευάσματα φρούτων (κυρίως κονσέρβες ροδάκινων και παρασκευασμένες ελιές), ενδύματα (κυρίως γυναικεία φορέματα, μπλούζες και τι-σερτ), συσκευές και ηλεκτρικά μέρη αυτών (κυρίως μπαταρίες, καλώδια), φρούτα, προϊόντα αλουμινίου/αργιλίου, γαλακτοκομικά (κυρίως φέτα), λαχανικά, ποτά (κυρίως ούζο) και πλαστικά προϊόντα.

Τσακίρη Τόνια, ΤΟ ΒΗΜΑ