Επέκταση του ρωσικού εμπάργκο και η στροφή προς νέες αγορές

Επέκταση του ρωσικού εμπάργκο και η στροφή προς νέες αγορές

Μετά από τη χθεσινή υπογραφή του ρωσικού διατάγματος για την επέκταση του ρωσικού εμπάργκο στα ευρωπαϊκά φρούτα και τα λαχανικά, για ένα ακόμη έτος, δεν επιβεβαιώνονται δυστυχώς οι προσδοκίες παραγωγών και εξαγωγέων οπωροκηπευτικών για χαλάρωση του ρωσικού εμπάργκο.

Την παράταση για ένα χρόνο – έως τον Ιούνιο του 2016 – του εμπάργκο που έχει επιβάλει η Ρωσία σε πληθώρα τροφίμων που προέρχονται από τη Δύση, αποφάσισε την Τετάρτη ο ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν.

«Παρατείνουμε τα μέτρα αντιποίνων μας για έναν χρόνο αρχίζοντας από σήμερα», δήλωσε ο κ. Πούτιν, σύμφωνα με ανακοίνωση που εκδόθηκε από το Κρεμλίνο.

Το ρωσικό εμπάργκο αποτελεί στην απάντηση της Μόσχας στις οικονομικές κυρώσεις που της έχουν επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Ηνωμένες Πολιτείες και άλλες Δυτικές χώρες, λόγω της εμπλοκής της στην ουκρανική κρίση.

Τη Δευτέρα, η Ε.Ε. παρέτεινε έως το τέλος Ιανουαρίου του 2016 τις βαριές οικονομικές κυρώσεις που έχει επιβάλλει στη Ρωσία.

H EUCOFEL, η Ευρωπαϊκή ‘Ένωση Εμπορίου Φρούτων και Λαχανικών με έγγραφό της στον Επίτροπο Γεωργίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Hogan ζητά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διατηρήσει τα έκτακτα μέτρα στήριξης για τον τομέα των οπωροκηπευτικών που έχουν εγκριθεί για την αντιμετώπιση της ρωσικής απαγόρευσης, έως ότου αρθεί αυτή. Τα μέτρα στήριξης έχουν αποδειχθεί ευεργετικά για την εξασφάλιση επαρκών επιπέδων τιμών στην αγορά και είναι ζωτικής σημασίας να αποκατασταθεί η ισορροπία της αγοράς και να διορθώσουν τις σοβαρές διαταραχές που ήδη λαμβάνουν χώρα.

«Μετά τις εξελίξεις αυτές καθίσταται σαφές ότι η Ρωσία δεν είναι πλέον ένας στρατηγικός εταίρος για την ΕΕ, και οδηγούν την χώρα μας οριστικά εκτός της ρωσικής αγοράς και πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά», αναφέρει ο κ. Πολυχρονάκης, ειδικός Σύμβουλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Εξαγωγής Διακίνησης Φρούτων Λαχανικών και Χυμών INCOFRUIT – HELLAS.  «Υπάρχουν ευκαιρίες για ανάπτυξη και χωρίς τη Ρωσία. Γι ‘αυτό ψάχνουμε για αγορές σε όλο τον κόσμο για τα ελληνικά προϊόντα. Η χώρα μας έχει ήδη στραφεί τόσο στις παραδοσιακές αγορές αλλά και σε νέες προκειμένου να υπάρξουν θετικές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις