Το παγκόσμιο εμπόριο γεωργικών προϊόντων διατροφής εκτοξεύτηκε σε αξία το 2022. Στο πλαίσιο αυτό, η Γαλλία σημείωσε εμπορικό πλεόνασμα ρεκόρ, αλλά έχασε την πέμπτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη από την Κίνα.
Σύμφωνα με την Margot Le Guerinou, επικεφαλής της Δ/νσης Ανάλυσης των διεθνών αγορών της Business France, η εκρηκτική αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου αγροτικών και αγροδιατροφικών προϊόντων είναι πρωτοφανής.
Ειδικότερα, η Γαλλία σημείωσε ρεκόρ εξάγοντας γεωργικά και αγροδιατροφικά προϊόντα αξίας 84,1 δισ. ευρώ και πετυχαίνοντας αύξηση στις εξαγωγές σχεδόν 20% σε σχέση με το 2021. Παράλληλα, το εμπορικό πλεόνασμα (25%) στο συγκεκριμένο κλάδο έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο από το 2021 αγγίζοντας τα 9,4 δισ. ευρώ.
Στην πρώτη θέση των εξαγωγών της Γαλλίας παραμένουν τα κρασιά, ενώ ακολουθούν τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα προϊόντα αρτοποιίας. Σύμφωνα με την Business France, η ποικιλία των προϊόντων που εξάγει η Γαλλία αποτελεί ένα από τα δυνατά της σημεία, καθώς πολλές χώρες ειδικεύονται στην εξαγωγή ενός μόνο προϊόντος.
Επιπλέον, η Ισπανία, λόγω της ξηρασίας η οποία πλήττει την χώρα, έγινε ο τρίτος μεγάλος πελάτης της Γαλλίας, συμβάλλοντας σημαντικά στις γαλλικές εξαγωγές σιτηρών. Αντιθέτως, οι εξαγωγές κρέατος από την Γαλλία προς την Κίνα μειώθηκαν σημαντικά, καθώς η υγειονομική κατάσταση στις αγροτικές της εκμεταλλεύσεις βελτιώθηκε.
Η Ευρώπη παραμένει ο σημαντικότερος πελάτης της Γαλλίας, καθώς αντιπροσωπεύει τα 2/3 των εξαγωγών της σε γεωργικά και αγροδιατροφικά προϊόντα. Παράλληλα, η Γαλλία παραμένει ο κορυφαίος προμηθευτής στις ΗΠΑ στον τομέα των κρασιών και των οινοπνευματωδών ποτών, ενώ αυξήθηκαν και οι πωλήσεις προϊόντων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής κατά 30%, καθώς και των γαλακτοκομικών προϊόντων κατά 20%.
Πηγή: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων