!

Γερμανία: Η ιδέα για το σούπερ-μάρκετ χωρίς συσκευασίες

Η ιδέα ενός σούπερ μάρκετ, όπου τα προϊόντα δεν θα διατίθενται συσκευασμένα, δεν είναι εντελώς καινούρια.

Έχει εφαρμοστεί σε αρκετές περιπτώσεις, άλλοτε με μεγαλύτερη κι άλλοτε με μικρότερη επιτυχία.

Φιλοδοξώντας να ανοίξουν ένα τέτοιο κατάστημα στην καρδιά του Βερολίνου, δύο νεαρές Γερμανίδες κατέφυγαν στο crowdfunding – και η επιτυχία της εκστρατείας τους ξεπερνά κάθε προσδοκία.

Η ιδέα είναι απλή: ο πελάτης επιλέγει τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει, τα ζυγίζει και, αντί συσκευασίας, τα τοποθετεί σε βαζάκια, δοχεία, κουτιά ή τσάντες που έχει φέρει από το σπίτι του.

Εάν η σκέψη και μόνο τον αποθαρρύνει, τότε μπορεί να αγοράσει ή ακόμη και να νοικιάσει επαναχρησιμοποιούμενες συσκευασίες από το κατάστημα.

Προϊόντα που είναι αδύνατο να συσκευαστούν διαφορετικά, θα τυλίγονται με ειδικό χαρτί από κερί μέλισσας. Στόχος φυσικά είναι να ελαχιστοποιηθούν τα υλικά που καταλήγουν στα σκουπίδια μόλις τα τρόφιμα καταναλωθούν.

Το σούπερ μάρκετ θα ονομάζεται Original Unverpackt – σε ελεύθερη απόδοση «αυθεντικό απακετάριστο/χύμα».

Στόχος των δημιουργών του είναι η διάθεση περίπου 600 προϊόντων – οργανικών και μη – τα οποία θα είναι πρωτίστως ντόπια, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται περιορισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του καταστήματος και από τις μεταφορές.

Η ιδέα της Μιλένα Γκλιμπόφσκι και της Σάρα Βολφ, 23 και 30 ετών αντίστοιχα, φαίνεται πως έχει κερδίσει τις εντυπώσεις στη γερμανική ιστοσελίδα startnext, καθώς λιγότερες από 10 ημέρες μετά από την έναρξη της εκστρατείας, έχει συγκεντρώσει δωρεές ύψους 88.477 ευρώ – όταν ο στόχος ήταν 45.000 – ενώ απομένουν 26 ημέρες για την ολοκλήρωσή της.

Οι δύο γυναίκες σκέφτηκαν να φέρουν ένα τέτοιο κατάστημα στη γερμανική πρωτεύουσα έχοντας απηυδήσει με τις ποσότητες πλαστικών που διαπίστωναν ότι πετούν μετά από κάθε βόλτα στο σούπερ μάρκετ.

«Η συσκευασία ζυγίζει περισσότερο από το ίδιο το προϊόν», διαμαρτυρήθηκε η Βολφ σε συνέντευξή της στη Süddeutsche Zeitung. «Η φύση έχει ήδη τυλίξει το αγγούρι. Τι είναι αυτό το πλαστικό περιτύλιγμα; Είναι ανόητο!», είπε από την πλευρά της η Γκλιμπόφσκι.

Οι νεαρές επιχειρηματίες δεν γνωρίζουν ακριβώς πότε ή πού θα ανοίξει το κατάστημα, όμως προς το παρόν επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους στη χρηματοδότηση του πρότζεκτ και από ιδιώτες επενδυτές, τελειοποιώντας παράλληλα την ιδέα τους και ελπίζοντας η υλοποίησή της να είναι εξίσου επιτυχής με την εκστρατεία τους.

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ