Η αγορά του greek yogurt, όπως είθισται να ονομάζεται το στραγγιστό γιαούρτι στις ΗΠΑ, έχει πλέον εμπεδωθεί στην καταναλωτική συνείδηση...

ΗΠΑ: Νέα δυναμική για το ελληνικού τύπου γιαούρτι

Η αγορά του greek yogurt, όπως είθισται να ονομάζεται το στραγγιστό γιαούρτι στις ΗΠΑ, έχει πλέον εμπεδωθεί στην καταναλωτική συνείδηση των αμερικανών. Αντιστοιχώντας πλέον σε περίπου 35% επί συνόλου αγοράς γιαούρτης –εκτιμωμένης αξίας πωλήσεων περί τα 7,6 δις δολάρια για το 2013- οι βασικοί «παίκτες» της αγοράς (Chobani, Dannon και ΦΑΓΕ) επεκτείνονται  σε νέες προϊοντικές κατηγορίες με στόχο να διαφοροποιηθούν από τους ανταγωνιστές τους και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.

Έτσι λοιπόν, η Chobani φαίνεται να έχει κάνει την στρατηγική επιλογή της εστίασης στην αγορά παιδικού γιαουρτιού, μια αγορά με σημαντικά περιθώρια κέρδους. Η επιλογή αυτή καθίσταται πρόδηλη, τόσο από την εισαγωγή της σειράς παιδικού γιαουρτιού CHAMPIONS σε συσκευασίες πλαστικών κυτίων και σωληναρίων όσο και από την επιμονή της εταιρείας –η οποία στέφθηκε από επιτυχία- να επιλεχθεί ως προμηθεύτρια στο πιλοτικό πρόγραμμα του υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA) το οποίο ανέλαβε να προσθέσει το ελληνικό γιαούρτι στα σχολικά εστιατόρια τεσσάρων αρχικά πολιτειών, συγκεκριμένα των Αϊντάχο, Αριζόνα, Τενεσί και Ν. Υόρκης .

Εάν το πρόγραμμα αυτό, η εφαρμογή του οποίου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, αποδειχθεί επιτυχές τότε πιθανότατα το ελληνικό γιαούρτι να παρέχεται στα σχολεία όλης της χώρας. Άλλωστε, η δομή του είναι έτσι σχεδιασμένη, ώστε να εξετάσει την αποδοτικότητα του κόστους του ελληνικού γιαουρτιού μέσα στα σχολεία, ενώ το αμερικανικό υπουργείο Γεωργίας θα το αξιολογήσει περί τα μέσα  Δεκεμβρίου.  Προσδοκία των υπευθύνων είναι πως το ελληνικό γιαούρτι μπορεί να λειτουργήσει ως εναλλακτική πρόταση στο κρέας, σε μια προσπάθεια στροφής των διατροφικών συνηθειών των νέων προς υγιεινότερα πρότυπα κατά τις επιταγές της ομοσπονδιακής πρωτοβουλίας MyPlate.

Εκτιμάται ότι η επιλογή της Chobani ως προμηθεύτριας στο προαναφερθέν πρόγραμμα, βάζει την εταιρεία σε θέση ισχύος έναντι των ανταγωνιστών της στην κατηγορία του παιδικού γιαουρτιού, καθώς θα επικρατήσει στην συνείδηση των αμερικανών ως η ενδεδειγμένη, με ομοσπονδιακή μάλιστα αναγνώριση, αγοραστική επιλογή.

Αντίθετα, η Dannon φαίνεται να επιλέγει την στρατηγική της εμπέδωσης του ελληνικού τύπου γιαουρτιού ως δημοφιλούς σνακ για όλες τις ώρες της ημέρας. Σε αυτό το πλαίσιο προχώρησε στη σύναψη συμφωνίας πολυετούς συνεργασίας με την γνωστή αλυσίδα καφέ Starbucks από την άνοιξη του 2014, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις του προϊόντος στις ΗΠΑ, ενώ από το 2015 θα διατίθενται και σε καταστήματα τροφίμων. To πρώτο προϊόν που θα δοκιμάσουν οι καταναλωτές ως αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας θα είναι ελληνικού τύπου γιαούρτι παρφέ και θα ονομάζεται «Evolution Fresh, Inspired by Dannon».

Η Fage αντιθέτως, έπειτα από μεγάλο διάστημα συνειδητής αποχής, αποφάσισε την είσοδο της στην αγορά του γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας (private label) λανσάροντας και μεγάλου μεγέθους συσκευασίες. Στην αγορά αυτή, οι κύριοι ανταγωνιστές της έχουν μακροχρόνια παρουσία, με θετικά αποτελέσματα.

Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, Νέας Υόρκης

Διαβάστε επίσης:

Το πραγματικά ελληνικό γιαούρτι μπορεί να κατακτήσει τις διεθνείς αγορές

Η αγορά γιαουρτιού στη Γερμανία

Αισιόδοξες προοπτικές για το ελληνικό γιαούρτι