Καφεΐνη: Πόση πρέπει να είναι η ημερήσια κατανάλωση

Καφεΐνη: Πόση πρέπει να είναι η ημερήσια κατανάλωση

Η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA) έχει θέσει προς δημόσια διαβούλευση, σχέδιο επιστημονικής γνωμοδότησης σχετικά με την ασφάλεια καφεΐνης.  Το έγγραφο εξετάζει τις ανησυχίες που έχουν κατά καιρούς εκφραστεί από εθνικούς φορείς και διεθνείς οργανισμούς σε σχέση με την κατανάλωση καφεΐνης.

Μερικά από τα συμπεράσματα που περιλαμβάνονται στο σχέδιο γνωμοδότησης είναι:

  • Μια συνολική ημερήσια πρόσληψη καφεΐνης μέχρι 400mg από όλες τις πηγές, δεν φαίνεται να εγείρει ανησυχίες ασφάλειας για τους ενήλικες, εκτός από τις έγκυες γυναίκες.
  • Για τις εγκύους, προσλήψεις καφεΐνης μέχρι 200mg ημερησίως, δεν φαίνεται να εγείρουν ανησυχίες για την ασφάλεια του εμβρύου, αν και σημειώνεται στο κείμενο ότι δεδομένα κατανάλωσης καφεΐνης για αυτήν την πληθυσμιακή ομάδα είναι ελάχιστα.
  • Μεμονωμένες δόσεις καφεΐνης μέχρι 200mg δεν φαίνεται να εγείρουν ανησυχίες ασφάλειας για τους ενήλικες (18-65 ετών), ακόμη και όταν αυτή καταναλώνεται σε χρονικό διάστημα μικρότερο των δύο ωρών πριν από έντονη σωματική δραστηριότητα, κάτω από κανονικές συνθήκες.
  • Για τα παιδιά (3-10 ετών) και τους εφήβους (10-18 ετών), οι διαθέσιμες πληροφορίες είναι ανεπαρκείς για να τεθεί ασφαλές επίπεδο πρόσληψης καφεΐνης. Η EFSA όμως θεωρεί ότι μια ημερήσια πρόσληψη 3mg καφεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες, θεωρείται ασφαλής.
  • Μεμονωμένες δόσεις καφεΐνης των 100mg μπορούν να αυξήσουν το χρόνο που χρειάζεται κάποιος για να αποκοιμηθεί (sleep latency) αλλά και να μικρύνουν τη διάρκεια ύπνου σε ορισμένα άτομα.

Περισσότερες πληροφορίες για την επιστημονική γνωμοδότηση της Ευρωπαϊκής Αρχής για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), που αφορά στην ασφάλεια καφεΐνης, μπορείτε να βρείτε εδώ.