Κάθε τόπος και η γεύση του

Κάθε τόπος και η γεύση του

Ο τόπος πρέπει να συνδεθεί με τις γεύσεις. Η γαστρονομία εξελίσσεται σε βασική παράμετρο του τουρισμού διαμορφώνοντας το brand κάθε χώρας. Ενισχύει επίσης και τα έσοδα, μια και το 25% των ταξιδιωτικών δαπανών αντιστοιχεί στο ποτό και στο φαγητό, ενώ οι συνειδητοποιημένοι ταξιδιώτες διαθέτουν οικονομική άνεση και αναζητούν τις ιδιαιτερότητες της παράδοσης και τις τοπικές κουζίνες.

Η γαστρονομία

«Η γαστρονομία είναι κάτι πολύ πιο διευρυμένο από τη γαστριμαργική απόλαυση» λέει ο υπεύθυνος του προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» και μέλος ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ) κ. Γιώργος Πίττας, τονίζοντας ότι μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα της νέας οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Με αφορμή το νέο του βιβλίο «Οι θησαυροί της ελληνικής γαστρονομίας», στο οποίο καταγράφονται 100 χαρακτηριστικά προϊόντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, «προσπάθησα να προσεγγίσω τα στοιχεία της αλυσίδας “τοπίο – περιβάλλον – αγροτική οικονομία – προϊόντα – γαστρονομία – πολιτισμός – τουρισμός“, να τα παρουσιάσω και να τα συνθέσω» εξηγεί. Ολα αυτά ως σύνθεση λειτουργούν και «σαν υλικό για να γίνουν αναπτυξιακό εργαλείο».

Με βάση τις νέες τάσεις είναι προφανές ότι κάθε τόπος για να επιβιώσει στον διεθνή ανταγωνισμό θα πρέπει να διαφοροποιηθεί, να προβάλει τη δική του μοναδική ταυτότητα, να εστιάσει στην ιδιαίτερη φυσιογνωμία του. Η γαστρονομία αποδεικνύεται καθοριστικός παράγοντας της ταυτότητάς του.

Στην κατεύθυνση αυτή είναι σημαντικό τα τοπικά και παραδοσιακά προϊόντα να αποκτήσουν τη θέση που τους αξίζει στην εγχώρια αγορά. «Οι άνθρωποι της αγοράς δεν μπορούν να πιστέψουν ότι αυτά αρέσουν περισσότερο στους ξένους. Υπάρχει έλλειμμα πολιτιστικής αυτοπεποίθησης» λέει ο κ. Πίττας. Στην Ελλάδα την τελευταία 25ετία αναδύθηκαν εκατοντάδες παραγωγοί οι οποίοι πάντρεψαν την παράδοση με τις σύγχρονες τεχνικές παραγωγής και μάρκετινγκ δημιουργώντας πιστοποιημένα προϊόντα ποιότητας. Κατ’ επέκταση η σύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα με τον τουρισμό θα βοηθούσε και τους δύο να αναβαθμίσουν προϊόντα και υπηρεσίες, να διευρύνουν τις οικονομικές τους επιδόσεις και να συμβάλουν στη διαμόρφωση της νέας εικόνας της χώρας.

συνέχεια…

Πουτέτση Χριστίνα, ΤΟ ΒΗΜΑ