Ένας θησαυρός ελληνικών προϊόντων, τοποθετημένος στην Store Street...

Ένα ελληνικό παντοπωλείο στο κέντρο του Λονδίνου

Η Ιάνθη Μιχαλάκη επισκέφτηκε το Life Goddess, ένα νέο ελληνικό παντοπωλείο στο κέντρο του Λονδίνου, που προσφέρει μια πρωτόγνωρη για το εξωτερικό ελληνική ποιότητα, γεύση και αισθητική και μίλησε με τους νέους ανθρώπους που το έστησαν με γνώση και μεράκι…

Στην αρχαία Ελλάδα υπήρχε ο μύθος της Αμάλθειας, μιας ιερής κατσίκας που θήλαζε τον θεό Δία όταν ήταν μωρό. Τα κέρατά της είχαν την ιδιότητα να παράγουν άφθονες ποσότητες φαγητού, αρκετά καλού για θεούς και θνητούς. Έτσι κατέληξε να θεωρείται σύμβολο της τροφής, της αφθονίας και της ζωής. Δεν ήταν περίεργο λοιπόν, που η Αμάλθεια έγινε και το σύμβολο του ελληνικού παντοπωλείου The life goddess. Ένας θησαυρός ελληνικών προϊόντων, τοποθετημένος στην Store Street , στο κέντρο του Λονδίνου! Εκεί θα βρει κανείς, μέσα σε έναν χώρο ιδιαίτερης αισθητικής, μια πολύ μεγάλη ποικιλία ελληνικών προϊόντων (γαλακτοκομικά είδη, κρασιά, ζυμαρικά, κ.α) καθώς και ζεστό φαγητό, μαγειρεμένο σύμφωνα με τα πρότυπα του ελληνικού σπιτικού γεύματος της μαμάς…

Ξεκινώντας με στόχο και μεράκι…

Οι Θεσσαλονικείς Νίκος και Γιώργος Νυφούδης, μαζί με τον φίλο και συνεργάτη τους Ηλία Κουλακιώτη, λάτρεις της ελληνικής κουζίνας, άνοιξαν στις αρχές του έτους ένα παντοπωλείο-εστιατόριο με στόχο να προωθήσουν όχι μόνο τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, αλλά να αναδείξουν την ισορροπία και την απλότητα της ελληνικής διατροφικής παράδοσης. Στη φιλοσοφία του καταστήματος είναι να περιλαμβάνει αυστηρά ελληνικά προϊόντα από μικρούς παραγωγούς. Τα ίδια, προσφέρονται -εκτός από συσκευασμένα προς αγορά- και μαγειρεμένα σε διαφορετικές εκδοχές, αλλά πάντα σε μικρές δόσεις. Η επιλογή τους δεν έγινε τυχαία. Αντίθετα, όπως μας είπε ο Γιώργος Νυφούδης, ήταν μια διαδικασία που έγινε με πολύ μεράκι και για την οποία αφιερώθηκε πολύς χρόνος. « Όλη η Ελλάδα έχει ωραία προϊόντα. Ξεκινήσαμε με το σκεπτικό το προϊόν που δίνουμε να θυμίζει Ελλάδα, δώσαμε έμφαση στην προβολή του μικρού παραγωγού και όχι τη διαφήμιση της χώρας. Μετά από μια περιπλάνηση περίπου δύο χρόνων σε όλη σχεδόν την Ελλάδα, ψάχνοντας και δοκιμάζοντας, ήρθαμε σε επαφή με παραγωγούς και συνεταιρισμούς και επιλέξαμε αυτούς που είχαν, κατά τη γνώμη μας, το πιο ολοκληρωμένο προϊόν. Μας ενδιέφερε όχι μόνο η ποιότητα αλλά και η παρουσίαση του, η προσοχή που είχε δοθεί στη συσκευασία και την εμφάνισή του ώστε να είναι ένα αποτέλεσμα συνολικά όμορφο, που να μπορεί να σταθεί επάξια σε μια βιτρίνα».life goddess3 Το σκεπτικό αυτό φαίνεται να απέδωσε καθώς, αν και με μικρή χρονική παρουσία στην αγορά, ο κόσμος δηλώνει ενθουσιασμένος. «Έχουμε ένα πολύ καλό feedback από τους Λονδρέζους. Είναι άνθρωποι ανοιχτόμυαλοι και ενημερωμένοι για τη διατροφή τους. Γνωρίζουν για τα πλεονεκτήματα της μεσογειακής διατροφής και τη διατροφική αξία των ελληνικών προϊόντων και είναι πολύ πρόθυμοι να δοκιμάσουν καινούριες γεύσεις. Ιδιαίτερα αυτοί που έχουν επισκεφθεί την Ελλάδα, εντυπωσιάζονται με το πόσο πιστή είναι η κουζίνα μας στα ελληνικά πρότυπα. Δυστυχώς, τα περισσότερα ελληνικά εστιατόρια έχουν μπερδέψει λίγο τις γεύσεις τους και έχουν χάσει την αυθεντικότητά τους».

Το Λονδίνο μαθαίνει ελληνικά…

Όλα  τα προϊόντα του καταστήματος είναι ξεχωριστά και ιδιαίτερα. Οι πελάτες δηλώνουν ενθουσιασμένοι με τα τυριά, τα γλυκά του κουταλιού αλλά κυρίως το μέλι και το ελαιόλαδο. «Σ’ εμάς δοκιμάζουν γεύσεις που μπορεί να είναι διαθέσιμες σε μεγάλα καταστήματα, όπως η φέτα ή το γιαούρτι, αλλά ανακαλύπτουν για πρώτη φορά πώς είναι το αυθεντικό προϊόν. Επίσης, έχουν ξετρελαθεί με το φαγητό, ιδιαίτερα τα λαδερά, φασολάκια, αρακά κ.α. Μόλις τα δοκιμάσουν, επιστρέφουν και ζητάνε εκτός από τη συνταγή, και τις πρώτες ύλες για το ετοιμάσουν στο σπίτι… Αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί πολύ. Σκεφτόμαστε να οργανώσουμε και μερικά μαθήματα ελληνικής κουζίνας, όπου ο κόσμος θα έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει από πρώτο χέρι την παρασκευή αυτών των πιάτων. Ήδη μια φορά την εβδομάδα κάνουμε γευσιγνωσία ελληνικών κρασιών, που έχει πολύ καλή απήχηση».

Στόχος και επιθυμία των επιχειρηματιών είναι  οι ελληνικές γεύσεις να ταξιδέψουν και σε άλλες ευρωπαϊκές και μη χώρες και τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα να γίνουν γνωστά στον παγκόσμιο γαστρονομικό χάρτη. Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες της εποχής, η πίστη στην αξία των προϊόντων έχει δικαιώσει αυτή την τολμηρή τους προσπάθεια…

Διεύθυνση “The Life Goddess”: 29, Store Street WC 1E 7BS, Bloomsbury, London t. 020 7637 2401

γράφει η Ιάνθη Μιχαλάκη, ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ