Όλο και περισσότερα ελληνικά φρούτα και λαχανικά σε ξένες αγορές

Όλο και περισσότερα ελληνικά φρούτα και λαχανικά σε ξένες αγορές

Η εγχώρια αγορά φρούτων και λαχανικών στην Ελλάδα είναι σχετικά μικρή και επιπλέον η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών έχει πληγεί σοβαρά από την οικονομική κρίση. Έτσι, η ανάπτυξη του  ελληνικού εμπορίου νωπών φρούτων και λαχανικών έχει σε μεγάλο βαθμό επικεντρωθεί  στις εξαγωγές.

Οι Έλληνες εξαγωγείς δεν έχουν αποθαρρυνθεί από την απώλεια της Ρωσίας, που ήταν η μεγαλύτερη αγορά για ορισμένα εκ των προϊόντων της χώρας μας, αλλά έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τόσο προς άλλες χώρες της Ε.Ε όσο και σε τρίτες χώρες.

Οι εξαγωγές των νωπών φρούτων και λαχανικών, κατά το 8μηνο του 2016 αυξήθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο του 2015, τόσο κατ’όγκο (αύξηση κατά 31,1%) όσο και σε αξία (αύξηση κατά 16,9%) σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σε επεξεργασία από INCOFRUIT-HELLAS..

Η Ελλάδα παρά την στασιμότητα στον όγκο της παραγωγής φρούτων και λαχανικών έχει αυξήσει εντυπωσιακά τις εξαγωγές τους κατά την τελευταία δεκαετία. Από 719 εκατ. ευρώ το 2007 σε 937 εκατ. ευρώ το 2015 και με τάση για το 2016 σε 1.200 εκατ. ευρώ

Αναλυτικά:

Στo οκτάμηνο αυτό, οι εξαγωγές των φρούτων εκτοξεύθηκαν σε όγκο κατά 31,9%, και  σε αξία κατά 17,4% και ανήλθαν σε 1.031.344 τόνους και 561,63 εκατομμύρια ευρώ.

Οι εξαγωγές των λαχανικών αυξήθηκαν κατά 26,1% στον όγκο σε σχέση με τους ίδιους μήνες του 2015, συνολικού ύψους 162.837 τόνων, και η αξία  με αύξηση 14,5% ανήλθε σε 119,345 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα υπήρξε μείωση των εισαγωγών νωπών φρούτων και λαχανικών κατά – 7,3% το αντίστοιχο 8μηνο.

Για τον τομέα των λαχανικών κατά -13,2% σε όγκο και κατά -3,5% σε αξία και στα φρούτα κατά + 0,6% κατ’ όγκο και αύξηση κατά +3,4% σε αξία με επίκεντρο κυρίως τροπικά φρούτα (ανανάδες, μπανάνες, χουρμάδες) αλλά και μήλα, αχλάδια .