Πάπρικα: Ένα προϊόν με υψηλό κύκλο πωλήσεων στη Γερμανία

Πάπρικα: Ένα προϊόν με υψηλό κύκλο πωλήσεων στη Γερμανία

Η πάπρικα είναι το τέταρτο (μετά τις τομάτες, μήλα και μπανάνες) προϊόν με τον υψηλότερο κύκλο πωλήσεων στο λιανεμπόριο στην κατηγορία φρούτα και λαχανικά. Από το 2006 τα έξοδα των καταναλωτών για την αγορά πάπρικας αυξάνονται κατά 1% ετησίως.

Συνολικά το 2014, το 2% της καταναλισκούμενης ποσότητας πάπρικα στη Γερμανία προήλθε από την εγχώρια παραγωγή, η οποία εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να βαίνει αυξανόμενη σε θερμοκήπια. Η συνολική καλλιεργούμενη έκταση ανήλθε σε 72 εκτάρια, με το ήμισυ αυτών να βρίσκεται στο κρατίδιο της Βάδης Βυρτεμβέργης.

Σημαντικές εκτάσεις καλλιεργούνται επίσης στη Βαυαρία και τη Βόρεια Ρηνανία – Βεστφαλία.

Οι εισαγωγές

Το 2014 το 49,9% των εισαγωγών προήλθε από την Ισπανία (είδος California) και το 35,7% από την Ολλανδία (διάφορα είδη). Συνολικά το 91,4% των συνολικών εισαγωγών προήλθε από χώρες της ΕΕ. Το Μαρόκο εξάγει κόκκινη μυτερή πάπρικα και η Τουρκία ίδιες ποικιλίες Dolma, Sivri κλπ.

Πολλές διαφορετικές ποικιλίες και μεγέθη

Η πάπρικα χρώματος πορτοκαλί και κίτρινου έχει υψηλότερη τιμή έναντι της κόκκινης. Στην αγορά τα τελευταία έτη εμφανίζονται πολλές διαφορετικές ποικιλίες και μεγέθη (πχ. σνακ-πάπρικα) με σκοπό την τμηματοποίηση της αγοράς για επίτευξη υψηλότερου κέρδους.

Στη Γερμανία η πάπρικα πωλείται κυρίως σε συσκευκασία των τριών (πράσινη, κόκκινη, πορτοκαλί) έχοντας το 2014 το 41% των συνολικών πωλήσεων αλλά και χύμα με την κόκκινη πάπρικα να κατέχει σημαντικό μερίδιο.