«Πράσινα» προϊόντα, τα οποία έχουν παραχθεί με βιώσιμες πρακτικές και έχουν χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και νερού, προτιμά το 46%...

«Πράσινα» προϊόντα ζητούν οι καταναλωτές

«Πράσινα» προϊόντα, τα οποία έχουν παραχθεί με βιώσιμες πρακτικές και έχουν χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και νερού, προτιμά το 46% των καταναλωτών διεθνώς, που συμμετείχαν σε παγκόσμια έρευνα της Grant Thornton.Υπογραμμίζεται η ανάγκη για περιβαλλοντικά φιλικές εφοδιαστικές αλυσίδες.

Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την ανάγκη οι ελληνικές επιχειρήσεις –ιδίως του αγροτοδιατροφικού τομέα– να ενσωματώσουν στη στρατηγική τους καινοτόμες και «πράσινες» πολιτικές διαχείρισης εφοδιαστικών αλυσίδων, όπως επισήμανε ο καθηγητής Ελευθέριος Ιακώβου, πρόεδρος του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών, στο πλαίσιο εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν στη Θεσσαλονίκη το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο (ΕΒΕΘ) και εργαστήρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με την υποστήριξη του Δικτύου Βιολογικών Προϊόντων.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος GREEN-AgriChains που χρηματοδοτήθηκε με 1,5 εκ. ευρώ από το 7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την περίοδο 2012-2016.

Ο κ.Ιακώβου, με την ιδιότητα και του συντονιστή του προγράμματος, επισήμανε ακόμη ότι σύμφωνα με τη μελέτη, που δημοσιοποιήθηκε μόλις, τα κορυφαία διευθυντικά στελέχη ανησυχούν για το ρίσκο που εμφανίζεται στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες, σχετικά με την ασφάλεια προϊόντων (51%), την ποιότητα (50%) και την ιχνηλασιμότητα (35%).

Από την πλευρά των καταναλωτών, οι κορυφαίες τάσεις περιλαμβάνουν την προτίμηση για υγιεινά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας (59%), τοπικά παραχθέντα προϊόντα (49%), και -όπως προαναφέρθηκε- προϊόντα που έχουν παραχθεί με βιώσιμες πρακτικές (46%) έχοντας χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα και νερού (carbon and water footprint).

ΑΜΠΕ