Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξαπλώνονται στην Ευρώπη

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εξαπλώνονται στην Ευρώπη

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φαίνεται να εξαπλώνονται σε όλη την Ευρώπη κατέχοντας το 30 % του συνόλου των προϊόντων που πωλούνται σε 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το μεγαλύτερο αριθμό από ποτέ.*

Στη χώρα μας τα προϊόντα Ι.Ε. κατέχουν ποσοστό 22%, ενώ σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ελβετία το ποσοστό ξεπερνάει το 50%.

Τα ποσοστά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε διάφορες χώρες:

Ελβετία: 53%

Ισπανία: 51%

Αγγλία: 45%

Πορτογαλία: 45%

Γερμανία: 44%

Βέλγιο: 41%

Αυστρία: 39%

Γαλλία: 35%

Πολωνία: 33%

Φιλανδία: 33%

Σλοβακία: 33%

Τσεχία: 31%

Δανία: 31%

Ολλανδία: 29%

Νορβηγία: 28%

Τουρκία: 21%

Ελλάδα: 22%

Ιταλία: 20%

Η αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και οι συνθήκες αβεβαιότητας που επικρατούν γενικότερα στην ελληνική οικονομία, οδήγησαν σημαντική μερίδα καταναλωτών στο να προβούν, μεταξύ άλλων, και στη μείωση της αξίας του «καλαθιού αγορών». Ως αποτέλεσμα, περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία προσφέρονται σε ανταγωνιστικότερες τιμές από τα αντίστοιχα «επώνυμα», με το όφελος της εξοικονόμησης να ποικίλει ανάλογα με την κατηγορία προϊόντων.

Παράλληλα, η δομη του λιανεμπορίου σε χώρες της Ευρώπης και το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές είναι πολύ «ευαίσθητοι» σε θέματα τιμής, εμποδίζει πολλά ελληνικά προϊόντα (πχ. ελαιόλαδο) υψηλής τιμής είτε να μη βρίσκουν τη θέση τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ είτε να τοποθετούνται αρχικά ως επώνυμα και στη συνέχεια αναγκαστικά ως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

* Στοιχεία από την εταιρεία Nielsen

Διαβάστε επίσης:

Μάρκετινγκ Αγροτικών Προϊόντων