ΕΕ: 39 εκατ. ευρώ για την προώθηση γεωργικών προϊόντων-Ελληνικά εγκριθέντα προγράμματα

ΕΕ: 39 εκατ. ευρώ για την προώθηση γεωργικών προϊόντων-Ελληνικά εγκριθέντα προγράμματα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε χθες 27 προγράμματα για την προώθηση γεωργικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε τρίτες χώρες. Τα προγράμματα περιλαμβάνουν για πρώτη φορά το αιγοπρόβειο κρέας. Ο συνολικός προϋπολογισμός των προγραμμάτων, τα περισσότερα από τα οποία θα διαρκέσουν τρία χρόνια, ανέρχεται σε 77,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η ΕΕ συνεισφέρει τα 39 εκατ. ευρώ.

Τα επιλεχθέντα προγράμματα καλύπτουν διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως νωπά και επεξεργασμένα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, ποιοτικά προϊόντα (προστατευόμενες ονομασίες προέλευσης, προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις, εγγυημένα παραδοσιακά ιδιότυπα προϊόντα και οικολογικά προϊόντα), άνθη, ποιοτικό κρέας και, για πρώτη φορά, κρέας αιγοπροβάτων.

Έως τις 15 Ιουνίου 2014, στο πλαίσιο του καθεστώτος ενημέρωσης και προώθησης, οι υπηρεσίες της Επιτροπής έλαβαν 43 προτάσεις για προγράμματα που στοχεύουν τόσο στην εσωτερική αγορά της ΕΕ όσο και σε τρίτες χώρες· οι προτάσεις αυτές εντάσσονται στο δεύτερο «κύμα» επιλογής προγραμμάτων για το 2014. Κατόπιν αξιολόγησης, επιλέχθηκαν για συγχρηματοδότηση 27 προτάσεις προγραμμάτων, εκ των οποίων 21 στοχεύουν στην εσωτερική αγορά και 6 σε τρίτες χώρες. Οι τρίτες χώρες και οι περιφέρειες στις οποίες στοχεύουν τα προγράμματα είναι η Βόρεια Αμερική, η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Νοτιοανατολική Ασία, η Ιαπωνία, η Βόρεια Αφρική και η Τουρκία.

Επιπλέον, δύο από τα εγκριθέντα προγράμματα είναι πολυπρογράμματα, δηλαδή υποβλήθηκαν από οργανισμούς εγκατεστημένους σε διάφορα κράτη μέλη, οι οποίοι διεξάγουν από κοινού μια εκστρατεία προώθησης. Στο πλαίσιο της πρόσφατα εγκριθείσας μεταρρύθμισης της πολιτικής προώθησης προϊόντων, θα ενθαρρύνονται ακόμη περισσότερο τέτοιου είδους εκστρατείες.

Untitled-2

Untitled-1