Αύξηση των ελληνικών εξαγωγών ελαιολάδου στην Ιαπωνία με μηδενική προβολή!

Αύξηση των ελληνικών εξαγωγών ελαιολάδου στην Ιαπωνία με μηδενική προβολή!

Για τον μέσο Ιάπωνα καταναλωτή η Ελλάδα ενώ θεωρείται χώρα υγιεινής, σωστής διατροφής, δεν είναι ταυτισμένη με την παραγωγή ελαιολάδου ή ελαιών!

Οι ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου το 2014

Οι ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου στην Ιαπωνία το 2014 διατήρησαν την τάση αύξησης την οποία σημειώνουν τα τελευταία χρόνια ακολουθώντας την γενικότερη άνοδο της ιαπωνικής αγοράς.

Ως γνωστόν, το σύνολο της κατανάλωσης ελαιολάδου στην Ιαπωνία είναι εισαγόμενο με μηδενικό εισαγωγικό δασμό.

Το ύψος των ελληνικών εξαγωγών παρθένου ελαιολάδου, κατά το 2014, ανήλθε σε €3,44 εκ. έναντι €2,80 εκ. το 2013.

Σημαντική αύξηση των ελληνικών εξαγωγών ελαιολάδου

Τα τελευταία χρόνια, η ιαπωνική αγορά ελαιολάδου αυξάνεται με ταχύ ρυθμό, +65,3% το 2014, +60,2% το 2013, +14,2% το 2012, ενώ οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν το 2014 για πρώτη φορά την τελευταία 3ετία με ρυθμό ταχύτερο του μέσου όρου,  +67,1% το 2014, +43,4% το 2013, +4,5% το 2012.

Δεδομένου ότι εν αντιθέσει με τις κύριες ανταγωνίστριες χώρες μας, η δική μας δεν υλοποιεί στην Ιαπωνία κανένα πρόγραμμα προώθησης της εικόνας της χώρας μας ως παραγωγού ελαιολάδου σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η κυριώτερη δράση μας είναι η συμμετοχή μικρού αριθμού εταιρειών στην διεθνή έκθεση τροφίμων Foodex που διοργανώνεται στο Τόκυο (3-6/3/2015), η επιτάχυνση του ποσοστού μεταβολής των εξαγωγών μας είναι επιτυχία.

Η Ελλάδα διατηρείται στην 4η θέση των χωρών – προμηθευτών της ιαπωνικής αγοράς.

Το μερίδιο των ελληνικών εξαγωγών επί του συνόλου της αγοράς αυξήθηκε σε 2,% το 2014, από 1,8% το 2013, μειωμένο όμως σε σύγκριση με τα έτη 2012 και 2011 που ήταν 2,1% και 2,3% αντιστοίχως.

Οι κύριες ανταγωνίστριες χώρες

Στις δύο πρώτες θέσεις βρίσκονται σταθερά η Ιταλία και η Ισπανία με μερίδια 51,7% και 38,9% αντιστοίχως. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Τουρκία με μερίδιο αγοράς 4,9%.

Εν συγκρίσει με το 2013, το 2014 η Ιταλία και η Τουρκία είδαν τα μερίδια αγοράς τους να υποχωρούν με ταυτόχρονη αύξηση των μεριδίων αγοράς της Ισπανίας και της Ελλάδας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, οι εισαγωγές ελαιολάδου στην Ιαπωνία αναμένεται να συνεχίσουν να κινούνται αυξητικά.

Θετικές προοπτικές εισόδου στην ιαπωνική αγορά παρουσιάζουν τα εξής προϊόντα:
– κατεψυγμένα λαχανικά (καλαμπόκι, αρακάς, φασολάκια, κλπ)
– ελαιόλαδο, βρώσιμες ελιές
– γαλακτοκομικά
– κονσερβοποιημένα τρόφιμα (ροδάκινα, κ.λ.π.)
– έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα και μικρο-γεύματα (σνακ)
– μέλι
– ειδικές κατηγορίες προϊόντων, όπως μαστίχα Χίου, κρόκος Κοζάνης και αυγοτάραχο Μεσολογγίου
– βιολογικά προϊόντα των ανωτέρω κατηγοριών