Τουρκία: Η λάθος διαφήμιση και το πρόστιμο για «προσβολή» του «εθνικού ροφήματος»

Τουρκία: Η λάθος διαφήμιση και το πρόστιμο για «προσβολή» του «εθνικού ροφήματος»

Με πρόστιμο τιμωρήθηκε η κρατική εταιρεία παραγωγής τσαγιού στη Τουρκία, για μια διαφήμιση στην τηλεόραση που θεωρήθηκε προσβλητική για το αριάνι, το «εθνικό ποτό» της Τουρκίας που βασίζεται στο γιαούρτι.

Σε διαφήμιση για το «Ντιντί», ένα δημοφιλές κρύο τσάι της κρατικής εταιρείας Caykur, ο Τούρκος αστέρας της ραπ Τσέζα τραγουδά: «Δοκίμασα το αριάνι, με αποκοιμίζει».

Το υπουργείο Εμπορίου της Τουρκίας διέταξε τη Caykur να πληρώσει 220.000 τουρκικές λίρες (70.250 ευρώ) διότι «προσέβαλε το αριάνι χωρίς λόγο και έδωσε στους καταναλωτές το λάθος μήνυμα που στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης του αριάνι». Σύμφωνα με την εφημερίδα Hurriyet, η εταιρεία διατάχθηκε επίσης να σταματήσει τη μετάδοση της διαφήμισης, η οποία, σύμφωνα με το υπουργείο, αποτελούσε «άδικο ανταγωνισμό ενάντια στις εταιρείες που πουλούν αριάνι».

Ο Ερντογάν, πιστός μουσουλμάνος που δεν καπνίζει ή πίνει, καλεί τους Τούρκους να πιουν το αφρίζον, αλατισμένο ποτό και το 2013 το ανακήρυξε «εθνικό ποτό» της Τουρκίας.

ΑΜΠΕ, Γαλλικό πρακτορείο