Ελληνικό γιαούρτι: Αρέσει όλο και περισσότερο στους Ιταλούς καταναλωτές

Ελληνικό γιαούρτι: Αρέσει όλο και περισσότερο στους Ιταλούς καταναλωτές

Το 2016 η Ελλάδα, σύμφωνα με έκθεση του γραφείου Ο.Ε.Υ. της ελληνικής πρεσβείας, κατέλαβε την 2η θέση στην ιταλική αγορά γιαουρτιού (από την τρίτη που είχε το 2015, ξεπερνώντας την Αυστρία), καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση της αξίας, της τάξης του 69,1%.

Ομοίως εντυπωσιακή είναι η αύξηση του βάρους (+65,6%) που ανήλθε σε 19,6 χιλ τόνους, καταλαμβάνοντας την 3η θέση μετά την Γερμανία (81 χιλ τόνους) και την Αυστρία (38,8 χιλ. τόνους).

Η θετική πορεία του ελληνικού γιαουρτιού στην ιταλική αγορά αναγνωρίζεται από τον ιταλικό φορέα γαλακτοκομικών Assolatte και αποδίδεται στην ποιότητα του προϊόντος και στο ότι «αρέσει όλο και περισσότερο», όπως τόνισε στην Ετήσια Έκθεση του φορέα ο Πρόεδρος του τμήματος Γιαουρτιού κ. Castiglione.

Πιο αναλυτικά, το 2016 οι συνολικές εισαγωγές ελληνικού γιαουρτιού στην Ιταλία ανήλθαν σε 218,5 εκατ. ευρώ, έναντι 190,2 εκατ. ευρώ το 2015 (+14,9%). Σε βάρος τα αντίστοιχα μεγέθη είναι 167,3 χιλ. τόνοι, έναντι 153,6 χιλ. τόνοι (+8,9%). Εντός δεκαετίας οι εισαγωγές γιαουρτιού σε όρους βάρους παρουσίασε αύξηση 21%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εξαγωγών γιαουρτιού στην Ιταλία από πλευράς βάρους είναι το γιαούρτι με γεύσεις/φρούτα (11,4 χιλ. τόνους) και έπεται το φυσικό γιαούρτι (8,2 χιλ. τόνους). Στο γιαούρτι με γεύσεις/φρούτα η Ελλάδα κατέχει το 8,3% του βάρους των συνολικών ιταλικών εισαγωγών στο συγκεκριμένο είδος και κατατάσσεται τρίτη μετά την Γερμανία (71,6 χιλ. τόνους και 52,1%) και την Αυστρία (36,1 χιλ. τόνους και 26,3%). Στο φυσικό γιαούρτι η Ελλάδα κατέχει το 34,2% του βάρους των συνολικών ιταλικών εισαγωγών στο συγκεκριμένο είδος και κατατάσσεται δεύτερη μετά την Γερμανία (9,4 χιλ. τόνους και 39,7%). Τρίτη κατατάσσεται η Αυστρία (2,8 χιλ. τόνους και 11,8%).