Η Ελλάδα στις πρώτες θέσεις εξαγωγών δημητριακών προς Τουρκία

Η Ελλάδα στις πρώτες θέσεις εξαγωγών δημητριακών προς Τουρκία

Στις πρώτες θέσεις εξαγωγέων δημητριακών και ρυζιού προς την Τουρκία βρίσκεται η Ελλάδα, όπως προκύπτει από στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα  το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπουλη. Η γειτονική χώρα καλύπτει το 13% των αναγκών της σε εισαγωγές δημητριακών από τη χώρα, ενώ υπολογίζεται ότι το ποσοστό αυτό μπορεί να αυξηθεί περαιτέρω.

Σύμφωνα με τα τελευαία διαθέσιμα στοιχεία η Ελλάδα ήταν πρώτη σε εξαγωγές μιγμάτων αλεύρων για παρασκευή προϊόντων και τρίτη σε εξαγωγές σιταριού και ρυζιού προς την Τουρκία. Οι εξαγωγές αυτές απέφεραν έσοδα ύψους 29,956 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση του Γενικού Προξενείου, πέραν της χώρας μας, οι κύριοι εξαγωγείς ρυζιού στην Τουρκία είναι η Ιταλία, η Ρωσία, η Αίγυπτος, η Ινδία και οι ΗΠΑ.

Το 2016 κατεγράφη μεγάλη αύξηση εισαγωγής σιτηρών από την Ελλάδα, η οποία μειώθηκε το 2017. Αυτό οφειλόταν στο γεγονός ότι οι εμπορικές σχέσεις της Τουρκίας με τη Ρωσία είχαν διαταραχθεί από τον Οκτώβριο του 2016 και αποκαταστάθηκαν το Μάιο του 2017. Το 2017, όμως, παρατηρήθηκε ραγδαία αύξηση της εξαγωγής ελληνικού ρυζιού προς την Τουρκία, φτάνοντας τα 22, 717 εκατ. ευρώ.

Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι «παρά το γεγονός ότι η τοπική παραγωγή είναι ιδιαιτέρως προστατευμένη από τον διεθνή ανταγωνισμό με τις περιοριστικού τύπου εισαγωγικές πρακτικές και το υψηλό δασμολόγιο, πραγματοποιούνται εισαγωγές κατεψυγμένων προϊόντων αρκετών εκατομμυρίων, οι οποίες ειδικά στην περίπτωση των καταψυγμένων ζυμών είναι ανοδικές την τελευταία δεκαετία».

Τα παραγόμενα στην Τουρκία καταψυγμένα προϊόντα ικανοποιούν μια μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. Υπάρχει, ωστόσο, και μια μικρότερη μερίδα καταναλωτών που αναζητούν την ποιότητα και είναι διατεθειμένοι να επωμισθούν το κόστος του ακριβότερου εισαγόμενου, συχνά ευρωπαϊκού, καταψυγμένου προϊόντος. Τα ελληνικά καταψυγμένα προϊόντα και ιδιαίτερα τα καταψυγμένα προϊόντα ζύμης εκτιμάται ότι μπορούν να διεκδικήσουν ένα μεγαλύτερο μέρος του μεριδίου της τουρκικής αγοράς.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Investment Support and Promotion Agency of Turkey, στην Τουρκία οι πιο αναπτυσσόμενοι κλάδοι είναι αυτοί των αναψυκτικών, των παιδικών τροφών και των αρτοσκευασμάτων, καθώς και τα δημητριακά για πρωινό.

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ