Ποια ελληνικά γεωργικά προϊόντα κατευθύνθηκαν στη γερμανική αγορά

Ποια ελληνικά γεωργικά προϊόντα κατευθύνθηκαν στη γερμανική αγορά

Στα 2,4 δις € έφθασαν οι ελληνικές εξαγωγές στη Γερμανία σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% το 2020 σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με έγγραφο της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο.

Από τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα κυριαρχούν τα τρόφιμα, τα οποία ωστόσο είδαν το μερίδιό τους να μειώνεται, φθάνοντας από 36,8% το 2018 σε 34,5% το 2019 και σε 33,1% το 2020, έτος της κρίσης της πανδημίας του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, κορυφαία κατηγορία τροφίμων ήταν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, κυρίως η φέτα, καθώς οι ελληνικές εξαγωγές εκτοξεύθηκαν σημειώνοντας για το 2020 αύξηση 18,8% έναντι του 2019.

Η Γερμανία παραδοσιακά αποτελεί τη πρώτη αγορά προορισμού των ελληνικών εξαγωγών της εν λόγω κατηγορίας, με μερίδιο το οποίο ανήλθε για το 2020 στο 23,4% περίπου. Η αξία των εξαγωγών φέτας, ειδικότερα, ανήλθε σε 137,11 εκατ. €, σημειώνοντας άνοδο 6,6% έναντι του 2019.

Παρομοίως εντυπωσιακή ήταν και η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών φρούτων σε ποσοστό 26,7%, φθάνοντας τα 187,1 εκατ. €. Σημειώνεται ότι η αγορά της Γερμανίας απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών εξαγωγών φρούτων το 2020 με μερίδιο 16,5%.

Τα ελληνικά σταφύλια βρέθηκαν στη πρώτη θέση της εν λόγω κατηγορίας συνολικής αξίας 43,7 εκατ. € και άνοδο 37,4%, ακολουθούμενα από τα κεράσια συνολικής αξίας 31,64 εκατ. € και άνοδο 119,8%, τα ροδάκινα συνολικής αξίας 24,33 εκατ. € και άνοδο 9,6% και τις φράουλες συνολικής αξίας 20 εκατ. € και άνοδο 77,7%.

Σε υψηλή θέση, την 6η, βρίσκουμε και τα παρασκευάσματα λαχανικών, καρπών και φρούτων, οι εξαγωγές των οποίων ανήλθαν σε 178,6 εκατ. € και άνοδο 11,3% έναντι του 2019. Η Γερμανία αποτέλεσε τον δεύτερο σημαντικότερο προορισμό, μετά τις ΗΠΑ, με ποσοστό 15,9%.

Πολύ μικρή μείωση, της τάξεως του 1%, κατέγραψαν οι ελληνικές εξαγωγές ποτών φθάνοντας στα 70,8 εκατ. €. Ενίσχυση παρουσιάζουν και οι εξαγωγές ούζου σε ποσοστό 15,7%, φθάνοντας στα 24,19 εκατ. €. Τα παρασκευάσματα με βάση τα δημητριακά ενίσχυσαν επίσης τις εξαγωγές τους κατά 14,9%, φθάνοντας στα 57,3 εκατ. €,  ενώ τα νωπά λαχανικά επίσης κατέγραψαν βελτιωμένες επιδόσεις, φθάνοντας στα 44 εκατ. €.

Τέλος, οι ελληνικές εξαγωγές ελαιολάδου αυξήθηκαν κατά 23,4% φθάνοντας στα 70,6 εκατ. €, με την Γερμανία να αποτελεί την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για το ελληνικό ελαιόλαδο, μετά την Ιταλία, με μερίδιο 12%.